ΑΦΟΡΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ
για:
ΣΕΙΣΜΟΙ – ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ - ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ – ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΠΟΙΟΣ - ΤΙ – ΠΟΤΕ – ΠΟΥ - ΓΙΑΤΙ
ΦΑΣΗ 1η: ΠΡΟΣΕΙΣΜΙΚΗ
Στην προσεισμική φάση με βάση το σχέδιο «Ξενοκράτης» δημιουργείται το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο (Σ.Τ.Ο). Η αποστολή του ΣΤΟ είναι ο συντονισμός των υπηρεσιών του Δήμου για:
- την οργάνωση των προληπτικών μέτρων σε περίπτωση σεισμού και
- την Αντιμετώπιση των συνεπειών ενός σεισμού (καταστροφές, κατασκηνώσεις, Διοικητική και τεχνική μέριμνα, κλπ)
ΦΑΣΗ 2η: ΣΕΙΣΜΙΚΗ
1. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Κέντρο επιχειρήσεων ορίζεται το Δημοτικό κτίριο της Τεχνικής Υπηρεσίας στην οδό Λεχόβου και Μανδηλαρά. Πολιτικός Επικεφαλής των επιχειρήσεων ορίζεται ο Δήμαρχος, τον οποίο βοηθούν ή και αντικαθιστούν σε βάρδιες οι Αντιδήμαρχοι
2. ΤΡΟΠΟΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
2.1 ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
Με ευθύνη του Δημάρχου και του ΣΤΟ ενεργοποιούνται:
Α. Οι υπηρεσίες του Δήμου
- Σε περίπτωση σεισμού οι υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι να προσέλθουν στην υπηρεσία τους για ανάληψη καθηκόντων σύμφωνα με το σχέδιο της υπηρεσίας
- Οι υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά με πρόσθετα καθήκοντα εκτάκτων αναγκών των υπαλλήλων που συμμετέχουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου ανάλογα και με το μέγεθος των καταστροφών.
- Ενεργοποιείται τι γραφείο εκτάκτων αναγκών συμμετέχοντας σε αυτό με πρόσθετα καθήκοντα εκτός αυτών που ορίζει ο Οργανισμός του Δήμου οι υπάλληλοι:
- Κοινοποιούνται τα έγγραφα επίταξης:
- Σε ιδιοκτήτες οικοπέδων που θα χρησιμοποιηθούν ως καταυλισμοί κλπ
- Στους προμηθευτές υλικών
- Στους προμηθευτές μηχανημάτων & φορτηγών
- Σε καθένα που οι υπηρεσίες του μπορεί να βοηθήσουν στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- Δημιουργείται κλιμάκιο πληροφοριών προς τους κατοίκους
ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ. Εφ’ όσον έγινε η πρώτη εκτίμηση από το κλιμάκιο καταστροφών και επικοινωνίαμε τα αρμόδια όργανα ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ, δίνονται πληροφορίες στους δημότες για αποφυγή πανικού, αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, οδηγίες για τους χώρους αναμονής, κατασκηνώσεων, διανομής αντίσκηνων, σταθμών Α΄ Βοηθειών, σίτισης κλπ. Η ενημέρωση των δημοτών γίνεται με κάθε πρόσφορο μέσο και ιδιαίτερα μέσω του οχήματος της Δημοτικής αστυνομίας και του οχήματος ΚΗΟ 8752 του Διοικητικού τμήματος. Στα οχήματα αυτά τοποθετούνται μεγαφωνικές εγκαταστάσεις.
3. ΠΙΝΑΚΑΣ ΧΩΡΩΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΟΙΝΟΥ
Ίδιος με τον πίνακα ανάπτυξης αντίσκηνων, δημοσιοποιείται με ευθύνη του γραφείου τύπου και συνεπικουρία των κλητήρων του Δήμου αναρτάται στο Δήμο, ΚΕΠ, όλες τις υπηρεσίες του Δήμου, Γήπεδα, Κολυμβητήριο, επίσης διανέμεται σε εκκλησίες, στάσεις λεωφορείων, καταστήματα διάφορα
Κίνηση οχημάτων του Δήμου
ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ. Η κίνηση των οχημάτων γίνεται με βάση τον πίνακα 5.1 και ότι άλλο προβλέπεται ειδικά σε κάθε παράγραφο του σχεδίου
Κλιμάκιο πρώτης επέμβασης
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Προϊστάμενος Τεχνικής Υπηρεσίας . Αν υπάρχουν χαλάσματα τότε με μηχανοκίνητα μέσα απομακρύνονται για την αποσυμφόρησητης κυκλοφορίας και στο βαθμό που υπάρχουν εγκλωβισμένοι, ειδοποιούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες απεγκλωβισμού και η ΕΔΟΜΑΚ. Τα μηχανήματα του Δήμου συνοδεύουν οι τεχνικοί :
Κλιμάκιο επέμβασης για διαρροή ρεύματος
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Προϊστάμενος τμήματος ηλεκτρολόγων Τεχνικής Υπηρεσίας
Κλιμάκιο επέμβασης για διαρροή ύδρευσης και αποχέτευσης
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Προϊστάμενος Τεχνικής Υπηρεσίας
Συνεργείο υπόδειξης και στησίματος αντίσκηνων
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Προϊστάμενος Υπηρεσίας Καθαριότητας . Στο σχέδιο αυτό εντάσσεται και το προσωπικό ορισμένου χρόνου & έργου
Συνεργείο μεταφοράς αντισκήνων στους επιλεγέντες χώρους
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Επόπτης Καθαριότητας . Για την μεταφορά χρησιμοποιούνται και τα φορτηγά των ιδιωτών.
Διανομή Αντίσκηνων στους πληγέντες
Η εγκατάσταση των πληγέντων στις σκηνές γίνεται απευθείας στους χώρους κατασκήνωσης με προτεραιότητα κοινωνικών κριτηρίων και μεγέθους των καταστροφών.Οι υπεύθυνοι των χώρων κατασκήνωσης υποδεικνύουν στους πληγέντες την σκηνή της εγκατάστασης τους. Στην περίπτωση που το φαινόμενο του σεισμού έχει μεγάλη έκταση, γίνεται απευθείας διανομή αντισκήνων στους δημότες.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Γραφείο Πρασίνου. Στο σχέδιο αυτό εντάσσεται και το προσωπικό ορισμένου χρόνου & έργου
Μεταφορά των υπηρεσιών του Δήμου
Σε περίπτωση εκτεταμένων ζημιών στο Δημαρχείο (Ι. Μιχαήλ & Στρ. Σαράφη) οι διοικητικές υπηρεσίες του Δήμου μεταφέρονται στο κτίριο της τεχνικής Υπηρεσίας και οι λοιπές υπηρεσίες στο εργοτάξιο του Δήμου, 4,5 χιλ. οδός Νερόμυλων 2
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Διευθύντρια Διοικητικού - Οικονομικού
Αποθήκευση Υλικού
Για την υλικοτεχνική υποδομή των εκτάκτων αναγκών, την καταγραφή, τους προμηθευτές και την αποθήκευση είναι το γραφείο εκτάκτων αναγκών. Ο αποθηκευτικός χώρος ορίζεται το εργοτάξιο, οι αποθήκες στο γήπεδο ποδοσφαίρου στο 4,5 χιλιόμετρο με υπεύθυνο αποθήκης τον
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Αποθηκάριος Δήμου Συκεών
3. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Ανάγκες σίτισης και Α’ βοηθειών
Αν παρουσιασθούν ανάγκες σίτισης, πρώτων Βοηθειών, ψυχοκοινωνικής στήριξης κλπ, δραστηριοποιείται η αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής που συντονίζει και κατευθύνει όλες τις ενέργειες που περιγράφονται στο ειδικό παράρτημα.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Γραφείο Κοινωνικής Πολιτικής . Το κλειστό Γυμναστήριο του σχολείου στις οδούς Γεννηματά & Ιπποκράτους μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως σταθμός πρώτων βοηθειών και περίθαλψης των πληγέντων. Στην περίπτωση ιδιαίτερα εκτεταμένων ζημιών και μεγάλης καταστροφής χρησιμοποιούμε και το κλειστό γυμναστήριο στο αθλητικό κέντρο στις οδούς Μανδηλαρά & Λεχώβου. Ο χώρος του Γυμναστηρίου στο αθλητικό κέντρο ορίζεται και ως τόπος συγκέντρωσης των κατοίκων που έχουν πρόβλημα δήλωση ή καταγραφής αγνοουμένων, πληγέντων κλπ. Η υπηρεσία κοινωνικής πολιτικής συμπεριλαμβανομένου του ενιαίου ΚΑΠΗ, του ΝΠΔΔ των Παιδικών Σταθμών, αλλά και άλλων εθελοντικών ομάδων (π.χ.ομάδα Θεμέλιο) είναι απαραίτητο να συμμετέχουν στον όλο σχεδιασμό (πριν – κατά - μετά) για την αντιμετώπιση ακραίων φαινομένων. Η βοήθεια αλλά και οι αρμοδιότητες αυτής της υπηρεσίας μπορούν να συνοψιστούν στους παρακάτω τομείς:
Α. Πριν από την καταστροφή:
- Ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού του Δήμου αλλά και των εθελοντών
- Κατάρτιση πίνακα με τα διαθέσιμα στοιχεία της υπηρεσίας σε προσωπικό, γνώσεις, εμπειρία κλπ
- Κατάρτιση πινάκων εθελοντών με διευθύνσεις, τηλέφωνα , ειδικότητα, γνώσεις κλπ
- Κατάρτιση πίνακα υλικών – εξοπλισμού
Β. Κατά τη διάρκεια της καταστροφής
- Υποστήριξη σε ψυχοκοινωνικά προβλήματα που θα παρουσιασθούν στους πληγέντες, επανασύνδεση οικογενειών, καταγραφή πληγέντων, καταγραφή αγνοουμένων
- Υποστήριξη στην δημιουργία καταυλισμών
- Υποστήριξη στην σίτιση και ιματισμό
- Υποστήριξη στον τομέα των Πρώτων Βοηθειών
- Υποστήριξη Στον τομέα της οικογενειακής φροντίδας και μέριμνας ειδικά στους ηλικιωμένους
- Υποστήριξη στον τομέα παροχής βοήθειας και αποκατάστασης από ειδικά προγράμματα
- Οργάνωση ειδικών ομάδων που θα αναλάβουν πρωτοβουλίες ή καθήκοντα στην ζωή στον καταυλισμό
- Πληροφόριση για παροχές που αφορούν τους πληγέντες
Γ. Φάση Αποκατάστασης (μετά το φαινόμενο)
Κατά τη διάρκεια της φάσης αυτής στόχος είναι να αποκατασταθούν τα πρότυπα λειτουργίας της κοινότητας. Η Κοινωνική υπηρεσία του Δήμου πρέπει να σχεδιάσει δράσεις και προγράμματα αποκατάστασης ειδικά για τις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού όπως για παράδειγμα : ηλικιωμένοι, παιδιά, ΑμεΑ κ.ά.
4. ΟΡΙΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ Π.Π.Ν.
(Υπάρχει στο σχέδιο ο συνημμένος κατάλογος)
5. ΠΛΗΡΗΣ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
(Υπάρχει στο σχέδιο ο συνημμένος κατάλογος)
6. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕΣΩΝ
6.1 ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΥ ΣΥΚΕΩΝ
6.2 ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΙΔΙΩΤΩΝ
7. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΥΛΙΚΩΝ (ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ – ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ)
7.1 ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ
7.2 ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
7.3 ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
8. ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΧΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ – ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Διαμόρφωση χώρων με μηχανήματα όπου γίνεται, υποδομές σε νερό , ηλεκτρισμό, αποχέτευση, κινητές τουαλέτες κλπ
| ΠΕΡΙΟΧΗ ΟΔΟΣ | | |
1 | ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ & ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ | | 20 |
2 | ΓΗΠΕΔΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΒΙΤΣΙ | | 200 |
3 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΤΕΕ | | 40 |
4 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ 8ο-10ο ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΣΑΡΟΥΧΑ - ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ | | 60 |
5 | ΓΗΠΕΔΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ | | 70 |
6 | ΠΑΡΚΟ Β. ΗΠΕΙΡΟΥ & ΣΟΛΩΜΟΥ | | 20 |
7 | ΠΑΡΚΟ Β. ΗΠΕΙΡΟΥ & ΟΜΗΡΟΥ | | 10 |
8 | Β. ΗΠΕΙΡΟΥ & ΟΜΗΡΟΥ | | 30 |
9 | ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΣΤΡΟΥ ΓΕΝΤΙ ΚΟΥΛΕ | | 50 |
10 | ΠΕΡΙΟΧΗ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – 1ο ΛΥΚΕΙΟ | | 150 |
11 | ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ | | 250 |
12 | ΑΝΟΙΧΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ | | 30 |
13 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΕΠΤΑΠΥΡΓΙΟΥ | | 10 |
14 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ 2ου ΛΥΚΕΙΟΥ | | 30 |
15 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ | | 30 |
16 | ΑΛΑΝΑ ΓΛΗΝΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ | | 60 |
17 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΦΩΚΑ | | 50 |
18 | ΑΛΑΝΑ ΑΚΡΟΠΟΛ, ΚΙΜΩΝΟΣ & ΤΣΑΚΑΛΩΦ | | 60 |
19 | ΠΑΡΚΟ ΔΡΟΣΙΑΣ | | 40 |
20 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ 1ου-5ου ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΓΟΥΝΑΡΙΔΗ & ΜΕΡΚΟΥΡΗ | | 40 |
21 | ΠΑΡΚΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ - ΠΡΟΝΟΙΑΣ | | 30 |
22 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΑΛΑΙΟΥ 1ου- 5ου ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ, ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ | | 25 |
23 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ 3ο-6ο ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ – ΤΡΑΝΟΥ - ΑΛΕΞΙΟΥ | | 20 |
24 | ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ 4ο-11ο ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΠΟΝΤΟΥ& ΕΛΕΥΣΙΝΟΣ | | 20 |
25 | ΓΗΠΕΔΟ ΜΠΑΣΚΕ ΚΟΜΝΗΝΩΝ - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ | | 15 |
26 | ΑΛΑΝΑ ΤΡΙΠΟΛΕΩΣ & ΠΟΝΤΟΥ | | 25 |
27 | ΑΛΑΝΑ Ρ. ΦΕΡΑΙΟΥ - ΛΑΙΚΗ | | 60 |
28 | ΔΑΣΟΣ ΣΕΙΧ ΣΟΥ ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΩΡΓΗ | | 400 |
29 | ΔΑΣΟΣ ΣΕΙΧ ΣΟΥ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟ ΜΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ | | 50 |
30 | ΤΟΜΕΑΣ ΤΕΙΧΩΝ | | 70 |
| Σύνολο | | 2065 |
Επισημαίνουμε ότι όλο το προσωπικό του Δήμου εντάσσεται στο σχέδιο αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του γεγονότος από την Γ.Γ.Π.Π. και το Σ.Τ.Ο. Επίσης οι προαναφερθείσες υπηρεσίες και βάρδιες είναι ενδεικτικές και υπόκεινται σε τροποποιήσεις από το ΣΤΟ και το γραφείο εκτάκτων αναγκών